Cari Hotel Percutian Murah DiSeluruh Dunia Disini

Friday, September 16, 2011

Apa kah benar...?

Salam Jumaat bloggers

Akhirnya, hari ani aku tejumpa tampalan entri mengenai satu kisah yg pernah bigSis ku ceritakan semasa bulan puasa lps. 

Few days slps perbualan 'kosong' kami the sisters, masih jua ada secalit ingatan mengenai diSebalik kisah yg dihebahkan. Apa kah benar? Sedih lagi mengenangkan nasib kedua anak terbabit. Apalagi kedua indung anak yg diCulik.

Walopun berlainan versi yg dDgr dari apa yg aku baca dlm entrinya dbwh ani. Tapi jln cerita lebih kurang sama. Apa kah khabar berita kedua indung anak2 atu? Trauma stress sudah tantu tah tu tapi apa pertolongan yg dpt kitani hulur sekiranya kluarga ani jiran kitani atau kenalan kitani...aku sendiri pun nda dpt bayangkan atau pun kan fikir lebih panjang apa kemungkinannya.

*sila klik Rijekuto Blog utk baca sepenohnya*

Stori versi my bigSis, part apabila adikberadik indung anak2 yg diCulik bertanyakan dimanakah adik yg sorang lagi. Nda pasti mcm mana anak atu memberikan jawapan, tapi kluarga atu memahami bahawa durang nda tah lagi dpt bejumpa yg sorang lagi atu. Sayu hati memikirkan perasaan ahlikluarga dlm masa atu. Dpt biskita bayangkan? Aku sendiri pun beAirmata bila tefikir mengingatkan kisah ani.

Benar tah apa yg diPaparkan dlm movie2 masa ani. Sindiket penjualan & mempergunakan keUpayaan kanak2 mmg sudah lama wujud. Tapi mampu kah kitani hentikan selagi negara2 tersebut masih berleluasa dgn kes2 ani. Org2 brunei kitani hanya mampu berHati-hati & berAwas-awas saja bila berada diNegara lain. 

BerDoa lah jua semoga setiap perjalanan kitani akan diBerkati & diLindungi dari segala perkara yg nda baik.

1 comment:

  1. yup bnr toh sis..kesian ah..rawan hati ku mendgr cerita ah..d brunei ane lg ku takut2 kn bwa ank2 apalg d luar negeri..mesti tane awas2 ne pekara mcm ane..mcm2 sdh berlaku bh d brunei ah..nauzubillah..

    ReplyDelete